Świat Gothic

Największa Gra Forumowa o Gothicu Na Świecie


#1 2008-04-27 17:12:51

Xardas

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-27
Posty: 77
Punktów :   

Polowania

Aby walczyć z potworem należy założyć nowy temat.
_______________________________________________________________________
Łąka:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/chrzaszcz.jpg
Chrząszcz

Nieszkodliwy mały owad. Żyje, drepta i nikogo nie atakuje. Jego współczynniki są prawie zerowe, po zabiciu tego stworzonka dostajemy 10 punktów doświadczenia i 10 kawałków owadziego mięsa jako trofeum.

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/maly_krwiopijca.jpg
Młody Krwiopijca

Latające stwory wyglądające identycznie jak dorosły Krwiopijca. Jest około dwa razy słabszy od ostatecznego stadium. Zobacz opis Krwiopijcy.

Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.30, atak: żądło, trofea: żądło, skrzydła

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/big/mlody_olbrzymi_szczur.jpg
Młody Olbrzymi Szczur

Ten sam, ale słabszy przeciwnik w stosunku do Olbrzymiego szczura (zobacz opis).

Poziom 2, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.20, atak: gryząc, trofea: surowe mięso

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/owca.jpg
Owca

Może nie jest to przeraźliwy potwór, ale jednak zwierzę. Owcami zajmują się pasterze, stanowią także łatwy kąsek dla wilków. Można ją porównać do chrząszcza. Za zabicie owieczki dostaje się 10 punktów doświadczenia i surowe mięso jako trofea, jednak kto by próbował ruszyć te niewinne stworzenia?.

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/big/mloda_polna_bestia.jpg
Młoda Polna Bestia

Czy do nazwy trzeba coś dodawać? Jest ich bardzo mało i stanowią worek treningowy dla początkujących graczy. Zobacz opis Polnej bestii.

Poziom 4, Pz.40, Zr.10, Si.10, Mn.0, pancerz: 0-0-0-0, Pd.40, atak: dziobiąc, trofea: żuwaczka

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/scierwojad.jpg
Ścierwojad

Wielki ptak - nieloty. Ich mięso stanowi prawdziwy przysmak. Ścierwojady potrafią zabić człowieka, ale wprawny wojownik nie powinien mieć z nimi problemów. Zawsze funkcjonuje w licznych stadach, ale można je po kolei wywabiać.

Poziom 7, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.70, atak: dziobiąc, trofea: surowe mięso

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/mlody_wilk.jpg
Młody wilk

Słaby i mały wilk, początkujący gracze mogą na nim poćwiczyć. Zobacz opis Wilka.

Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.30, atak: gryząc, trofea: 2x kły, wilcza skóra, surowe mięso
__________________________________________________________________________________________
Las:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/cieniostwor.jpg
Cieniostwór

Potwór preferujący ciche i ciemne miejsca np. jaskinie lub lasy, chociaż przy piramidach śpi w dzień jedna sztuka (ogólnie polują głównie nocą i są samotnikami). Ma mocny i szybki atak, więc lepiej bez wysokiego poziomu nie porywać się na tego stwora, ponieważ byłoby to samobójstwem. Jest nawet podejrzewany o magiczną naturę. W grze cieniostwory są nieliczne i groźne, dlatego trofea z nich są bardzo cenne.

Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 40-40-40-40, Pd. 200, atak: ciałem, trofea: skóra cieniostwora, róg cieniostwora, 2x kły, 4x pazury, 2x surowe mięso

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/kretoszczur.jpg
Kretoszczur

W Gothic I często można było go spotkać, podobnie jak ścierwojady. Są to duże, grube, nieowłosione szczury (przpominają także wieprza), do tego dość tchórzliwe i niegroźne, chyba, że trafisz na stado. Można je spotkać w jaskiniach i ciemnych miejscach.

Poziom 5, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.50, atak: gryząc, trofea: surowe mięso

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/krwiopijca.jpg
Krwiopijca

Porusza się szybko i w sposób nieprzewidywalny. Jego zachowanie zbliżone jest do Polnych Bestii, jednak jako owad latający nie obawia się wody. Atakują zwykle całymi rojami. Na początku wydają się silnym i trudnym przeciwnikiem, ale głównie przez swoją zwrotność. Żyją i latają w lesie i na bagiennych terenach w pobliżu wody.

Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: żądło, trofea: 2x skrzydła, żądło

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/big/olbrzymi_szczur.jpg
Olbrzymi Szczur

Szczury to „wytwór” kanałów i innych jaskiń. Te nadzwyczaj przerośnięte gryzonie pojedynczo nie stanowią problemu, ale są bardzo upierdliwe w grupach. Chętniej żywi się padliną niż samodzielnie upolowaną zwierzyną. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.

Poziom 4, Pz.30, Zr.15, Si.15, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.40, atak: gryząc, trofea: surowe mięso

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/polna_bestia.jpg
Polna Bestia

Wygląda jak wielki chrząszcz. Sporadycznie można je spotkać w jaskiniach. Najczęściej, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkują pola w licznych grupach. Te przerośnięte szkodniki lubią przeszkadzać rolnikom w ich ciężkiej pracy. Jak wszystkie insekty lądowe boi się wody. Rzadko atakuje sama, chyba że w obronie innych polnych bestii. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.

Poziom 8, Pz.60, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.80, atak: ciałem, trofea: żuwaczki

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/warg.jpg
Warg

Orkowy pies, łudząco przypomina tego z Gothic I, jednak ma inną nazwę (może to wina tłumaczy). Jest bardzo wytrzymały i ma skłonności do wilczych ataków. Wygląda jak wilk, tyle, że ma przekrwione oczy i jest prawie cały czarny. Jeden sprawia wielki problem - tyle, że polują w stadach.

Poziom 15, Pz.150, Zr.75, Si.75, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.150, atak: gryząc, trofea: skóra warga, 2x kły

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/wilk.jpg
Wilk

Atakuje w stadach, zwykle nocą. W trakcie walki przywołuje inne wilki. Najchętniej poluje na niewielkie, bezbronne ssaki, takie jak szczury czy owce. Dlatego pasterze nie lubią tak bardzo wilków. Pojedyncze sztuki nie jest aż tak trudno pokonać nawet z niskim poziomem. Są w lasach i przy drogach.

Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: gryząc, trofea: surowe mięso, wilcza skóra, 2x kły
_______________________________________________________________________________________________
Bagno:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/topielec.jpg
Topielec

Te oślizgłe jaszczury są znakomitymi pływakami, a i na lądzie radzą sobie nienajgorzej. Ich ulubionym pokarmem jest mięso goblinów. Na widok goblina topielec porzuca zwykle inne ofiary, jednak nie gardzi także ludzkim mięsem. Występuje głównie nad zbiornikami wodnymi, bardzo dużo jest ich także niedaleko farmy Bengara przy strumykach. Nieraz można spotkać pojedyncze sztuki, a następnym razem dość pokaźną grupkę topielców.

Poziom 10, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.100, atak: szpony, trofea: skóra topielca, pazury topielca.

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/waz_blotny.jpg
Wąż błotny

Są to wielkie węże, które posiadają niezwykłą paszcze składającą się z trzech wielkich kłów. Z racji tego, że żyją na bagnie powstałym po przybyciu do Górniczej Doliny bagiennego smoka, nie są bardzo wymagającym przeciwnikiem, ponieważ wtedy mamy już odpowiednie umiejętności i wyposażenie. Tylko tam są trzy unikalne sztuki. Lecz nie należy je traktować tak, jak np. wilka.

Poziom 24, Pz.328, Zr.160, Si.160, Mn.0, pancerz: 80-80-10-10, Pd.240, atak: gryząc, trofea: skóra błotnego węża, kieł błotnego węża
________________________________________________________________________________________________
Jaskinia:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/pelzacz.jpg
Pełzacz

Pełzacze to ogromne insekty zamieszkujące podziemne korytarze i szyby kopalń. Ich społeczeństwo podzielone jest na robotników i żołnierzy. Pełzacze często zabijają górników w kopalniach, atakując z zaskoczenia i znikając równie niespodziewanie jak się pojawiły, lubią ciemne jaskinie. Można je łatwo rozwalić machając mieczem na boki, jednak żyją w małych grupach i wtedy pojawia się mały problem.

Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 30-60-0-0, Pd.120, atak: szczypce i odnóża, trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (odnawiają punkty many)

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/pelzacz_wojownik.jpg
Pełzacz wojownik

To okazały i mocny pełzacz, broni pomniejszą hołotę zwaną pełzaczami i całkiem dobrze mu to wychodzi. Można je spotkać najczęściej pojedynczo, ale pary też się zdarzają. Może, ale nie musi sprawiać problemy (cios z lewej i prawej). Można pozyskać płytki z ich pancerza, a Wilk zrobi z nich zbroję.

Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 60-120-0-0, Pd.200, atak: szczypce i odnóża, trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (dodają punkty many)
______________________________________________________________________________________________
Kanion:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/harpia.jpg
Harpia

Wredna latająca wiedźma. Może sprawić trochę problemów a to dla tego, że atakuje z powietrza. Najlepiej zestrzeliwać je z kuszy, ponieważ często udaje się im unikać ciosów z miecza. Atakują po kilka sztuk. Spotkać je można np. w górskiej fortecy.

Poziom 18, Pz.180, Zr.90, Si.90, Mn.100, pancerz: 30-30-30-30, Pd.180, atak: łapami/pazurami

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/jaszczur.jpg
Jaszczur

Może nie jest to powiększona jaszczurka, ale waran. Na pozór powolna, ale wystarczy się na nią chwilę z bliska pogapić, to można się zdziwić. Jak zwykłe gady "zmiennocieplne", ten też lubi wylegiwać się w promieniach słońca, więc najczęściej egzystuje na plażach. Jaszczury są padlinożercami, ale od czasu do czasu potrafią same zapolować.

Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.120, atak: gryząc, trofea: 2x pazury

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/ognisty_jaszczur.jpg
Ognisty jaszczur



Zwany także pospolicie smokiem, występuje jako silniejsza odmiana jaszczura. Istoty te są niezwykle groźne i lepiej nie wchodzić im w drogę. Gdy chuchną ci prosto w twarz, to życie drastycznie się zmniejszy lub w gorszym przypadku zostanie z ciebie popiół. Przed walką warto zakładać różnorakie artefakty chroniące przed ogniem. Żyją głównie na orkowych terenach, czyli w Górniczej Dolinie i na Wyspie Irdorath.

Poziom 21, Pz.210, Zr.100, Si.80, Mn.0, pancerz: 40-40-40-0, Pd.210, atak: ognisty oddech, trofea: język ognistego jaszczura (smoka), 2x pazury

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/kamienny_golem.jpg
Kamienny Golem

„Żywa góra”. Ciężko opancerzona kamienna bestia, posiada dużą odporność na broń sieczną, a o dystansowej nie ma co mówić. Na swój atak także nie mogą narzekać, po jednym ciosie można przebyć sporo metrów nie dotykając ziemi. Są głównie w Górniczej Dolinie (w ogóle golemy). W Khorinis występują także jeden magiczny golem, który jest powiązany z próbą ognia (jest prawie taki sam jak kamienny golem, tyle, że można go załatwić jednym ciosem świętego młota). Mają jednak jedną zaletę: można je przyzwać zaklęciem.

Poziom 18, Pz.256, Zr.120, Si.120, Mn.100, pancerz: 45-1000-60-60, Pd.180, atak: "łapami", trofea: serce kamiennego golema (magiczne)

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/lodowy_golem.jpg
Lodowy golem

Żywiołowy potwór stworzony z lodu. Posiada czar, którym może każdego zamrozić i potem spokojnie wykończyć swój cel. Można je spotkać w obrębie Lodowej krainy w Górniczej Dolinie. Strzegą wejścia do byłego Nowego Obozu, które jest jedyną drogą do lodowego smoka. Z golemami jest także związane zadanie z Sylviem.

Poziom 24, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.100, pancerz: 70-1000-80-60, Pd.240, atak: magia i łapy, trofea: serce lodowego golema

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/big/bledny_ognik.jpg
Ognik

Z wyglądu niegroźny. Tylko z wyglądu. Lepiej je załatwić z kuszy zanim pokażą swoje prawdziwe oblicze. Są to nieczęsto spotykane okazy, kilka jest w Górniczej Dolinie, niedaleko lodowego smoka, można też je spotkać w północnej części ziem Khorinis. Wyglądają jak duszki lub kłębek biało-niebieskich iskier. Trudno je zabić nie z powodu ich siły, tylko tego, że bardzo trudno je trafić gdy się przybliżą, coś jak chrząszcze w Gothic I ;).

Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.100, pancerz: 0-0-0-0, Pd.70, atak: magia

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/ognisty_golem.jpg
Ognisty golem

Ten golem aż się dosłownie pali, aby ci przywalić gorącym czarem lub pięścią. Swojego wroga może podpalić, co jest bardzo frustrujące, ponieważ nie ma sposobu na powstrzymanie ognia w walce, a pasek życia nieubłaganie się kurczy. Do tego po uderzeniu swoją magmową łapą odrzuca nas na pewną odległość. Można go spotkać przy wulkanie w Górniczej dolinie.

Poziom 30, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.100, pancerz: 70-140-70-70, Pd.300, atak: magia, trofea: serce ognistego golem

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/troll.jpg
Troll

Z wyglądu przypomina ogromnego goryla. Ma solidne łapy/pięści, jeśli się zamachnie to efekt jest podobny do dźwigu i można podziwiać krajobraz z widoku ptaka. Jego gruba skóra jest niewrażliwa na pociski, więc w starciu z trollem można zapomnieć o broni dystansowej. W całej grze jest siedem sztuk. Na wyspie Irdorath żyje także Troll Jaskiniowy, prawie niczym się nie różni od zwykłego.

Poziom 50, Pz.400, Zr.50, Si.50,Mn.0, pancerz: 50-(-1)-50-50, Pd.500, atak: łapy, trofea: skóra trolla, 2x kieł trolla

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/czarny_troll.jpg
Czarny Troll

Potężna bestia, mieszka w swojej wielkiej grocie skalnej. Jest to wielki „ciemny” troll o ogromnych łapach. To chyba także największy imbecyl w grze. występuje tylko jeden egzemplarz (jest zaznaczony na mapie). Najlepiej wybierać się na niego z umiejętnością obdzierania zwierzyny ze skóry (jest nawet takie zadanie). Są trzy sposoby na jego egzekucję:
- zaklinować go między skałami przed jego jaskinią;
- rzucić na niego czar „strach”, gonić i dobić;
- wytworzyć wiele szkieletów goblinów;

Poziom 100, Pz.1000. Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 75-(-1)-100-100, Pd.1000, atak: łapy, trofea: skóra czarnego trolla, kieł trolla

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/zebacz.jpg
Zębacz

Bestia trochę przypomina małego dinozaura. Zazwyczaj poluje w stadach po 4-5 osobników. Jest sprytny, bardzo szybki i groźny, do tego niechętnie rezygnuje z pościgu. Rzucanie się na stado tych potworów to nieporozumienie. Najlepiej wyciągać je po kolei i... W początkowej fazie gry może sprawić trochę problemów. Jest na nie jeden haczyk - bardziej od ciebie wolą padlinę, choć wtedy, gdy jest najbardziej potrzebna, to jej nie mamy :). Występują wszędzie, można je znaleźć niedaleko miasta, ale najwięcej ich jest w górniczej dolinie, tam też jest przywódca stada zębaczy, które atakują kopaczy.

Poziom 18, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.180, atak: gryząc, trofea: 4x pazury, 2x kły

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/smoczy_zebacz.jpg
Smoczy Zębacz



Znacznie mocniejsza i groźniejsza wersja zębacza. Sam jeden potrafi sprawić dużo problemów, a z reguły polują w parach ;). Niektórym może kojarzyć się z łowcą smoków, a właściwie z jego zbroją. Występują głównie w Górniczej Dolinie.

Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 40-40-0-0, Pd.200, atak: gryząc, trofea: 4x pazury, 2x róg smoczego zębacza, 2x kły
_____________________________________________________________________________________
Cmentarz:
http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/szkielet_goblin.jpg
Szkielet goblin

Oto zdechły goblin, który miał styczność z nekromantą. Żyją w lasach, na cmentarzach, w kryptach, a szczególnie upodobały sobie byłą wieżę Xardasa ;). Są trochę mocniejsze od żyjących goblinów, ale nie powinny stawiać wielkiego oporu. Dość często zdarzają się przy nich krytyczne ciosy.

Poziom 18, Pz.50, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-1000-20-20, Pd.150, atak: broń, trofea: kość goblina, laga

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/szkielet_wojownik.jpg
Szkielet Wojownik

Posługuje się lepszym, ma lepszą technikę i pancerz niż pomniejszy szkielet. Na początku lepiej mu się nie pokazywać na oczy, czy oczodoły, później także trzeba być niezwykle zręcznym, żeby wyjść ze starcia z pełnym paskiem życia. Można go spotkać w mrocznych miejscach i na Dworze Idorath.

Poziom 22, Pz.180, Zr.90, Si.90, Mn.0, pancerz: 30-1000-30-30, Pd.220, atak: broń, trofea: zerdzewiały miecz dwuręczny, kość szkieletu

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/pomniejszy_szkielet.jpg
Pomniejszy szkielet

„Niedorobiona” (czyt. słabsza) wersja szkieletu wojownika. Zwykle są w lasach, przy pochówkach.

Poziom 12, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 20-1000-0-20, Pd.120, atak: broń, trofea: zerdzewiały krótki miecz, kość szkieletu

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/szkielet_mag.jpg
Szkielet Mag



Latający upiór z bardzo ciekawą techniką walki. Najpierw chce nas unieruchomić „Bryłą Lodu”, a potem przyzywa pojedynczo szkielety, które mają ułatwione zadanie. Najlepiej szybko podbiec do niego zygzakiem i pogruchotać mu kości zanim cię zamrozi.

Poziom 24, Pz.240, Zr.120, Si.120, Mn.100, pancerz: 40-40-40-40, Pd.240, atak: magia

http://www.gothic.phx.pl/gothic2/dane/potwory/zombi.jpg
Zombi

Nie do końca umarła istota, która ma pewne powiązania z magią. Jest silny, ale dość powolny, do tego po odebraniu ciosu odchodzi na chwilę do tyłu próbują zrobić unik. W jego towarzystwie przebywają szkielety i można go spotkać w mrocznych miejscach i na Dworze Idorath.

Poziom 15, Pz.150, Zr.75, Si.75, Mn.7, pancerz: 50-100-50-50, Pd.150, atak: ciałem

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl